Monday, November 24, 2008

Adik Bermaharajalela

semalam masa sampai je kat umah...tengah dok bukak kunci umah..aku kata lah...

ako: maktam ari nih tido umah ciksu dua tiga hari...

afreen: kalau macam tu adik nak tido bilik maktam lah...buleh ke mama? adik nak tido sorang2...kakak tido bilik kakak..adik tido bilik maktam
ako: haaa bolehhh...adik tak kencing tilam...

aku dengan kondifenn nye ckp gitu..sebab aku tauu dia tak kan tido sorang punye....dia sanggup tido sambil duduk drp kena tido ngan kakak..time aku tidurkan kakak dulu....dia tunggu lah atas kerusi ke..ujung katil ke...ako soh dia baring skali dia tak mo takot nanti terlena terus kang kena tido kat situ.. tu yg jdnya tertido sambil duduk..kuiiii....kadang2 biarkan dia tido terus kat situ...taw2 je...bangun pagi esok...tengok2 ada je dia terselit celah kitaorg...:)) bila masa dia menyelinap masuk pon tak tau laa...ni dia dah berangan nak tido sorang nih..aku jd kagum aaaa.

masuk je rumah...terus soh bukak lampu lam bilik maktam...
afreen: mama bawak lah laptop masuk sini...letak kat sini...sambil tunjuk kat meja tuh

makanya aku pon lepas onkan laptop tuh terus masuk bilik nak mandi
bila dah siap...aku p jenguk lah tengok dia buekk apo kek dalam bilik tu diam tak kuar2 ...
rupa2 dia baikkkkkkkkkkkkkk punya landing tengok citer upin ngan ipin...kat port wajib maktam tuuu..

aku pon terus amik camera dan ini lah buktinya dia dah bermaharaja lela lam bilik tuh..sewaktu tuannya tiada....

adik di saat bersenang-senang di saat tuan punye bilik awayyy..

bila dah dah perasan aku ada kat situ terus dia ckp.."mama pi amek baju adik boh kat sini...amek laa gantung kat sini..:

wahhhhhhhhhhhhhhhh lagi dasattttt.....mcam nak rampas terus territory maktam tuh...
dan yg paling aku tak tahan gelak bila nya aku nak kuar dari bilik tuh..aku dengar dia kata..
"huhhhh legaaaaaaaaa nyaaa" ala2 upin ngan ipin tuh... Ooo lega ye dik..maktam tak de...
aku kuar citer kat abah dia...ketawa tak hengattt....

lama dia lam bilik tuh...masa aku jenguk skali lagi..tengok dia tengok dok bergelek-gelek sambil nyanyi depan cermin baru maktam tuh...fuhhh..seronok betul dia bila tau maktam tak balik malam tuuu...

kakak balik tuisyen je terus dia ckp...yg dia nak tido bilik maktam malam tuh sorang2...aku tunggu jee...tak lama kendian dia kuar bilik maktam join aku tengok intan...
last2 malam tuh abih tengok cite intan..terus dia masuk lam bilik ako..tengok2 dah tergolek sebelah abah dia...aku pon saja je kaco..kejutkan dia..adikk kata nak tido bilik maktam...bagi respon lak tuh "esokk lahhh adik tido" hahaa...aku nak tengok..ari nih dia nak tido ke tak lam bilik maktam tuh...
kalo lerr dia buleh tido sensowang mlm nih...mmg sahih besok aku kena hias bilik dia macam bilik maktam baru dia nak tido sorang...

pesanan buat maktam..jgn tinggal bilik lama2...!!