Tuesday, December 23, 2008

Holiday - Kuantan

Tempat jatuh lagikan dikenang...inikan pula tempat kita dilahirkan dan dibesarkan...pastinya bandar Kuantan sentiasa aku rindui apatah lagi bila dah lama sangat tak ke sana..

skrg nih..jarang sgt lah nak turun kuantan lebih2 lagi mak ngan ayah aku dah tak tinggal kat sana...so bila kakak aku bermurah hati soh aku habiskan point tanco vacation superclubnya...maka destinasi yg aku pilih pastinya Bandar Kuantan. Hotelnya biasa2 aje..tp kalo dpt chalet yg ngadap beach atau pool..mesti best..malam2 leh wat bbq...tengok ikan2, ketam segar jual kat tepi jalan...dok terbayang kalau wat bbq mesti bestt ni...
Selain aku sekeluarga, jiran aku pon turut serta memeriahkan percutian kami kali ini...bak kata org..the more the merrier...bercuti kalo kita2 je...tak berapa nak best lah...tp kena carik yg satu kepala gak laa...barulah tak spoil mood tuu...
Sesudah tiga hari dua malam berada di Kuantan...maka Isninnya kemi berangkat pulang ke Kuala Lumpur...kerana esoknya kami harus menyambung semula rutin harian...keje..keje dan keje....

Otw ke Kuantan kami singgah di Hutan Lipur Lentang....sarapan bekal yg dibawa mihun, nasi goreng, sandwich...teringat plak dulu2 waktu kecik...time p kl..mesti singgah hutan lipur nih...Sampai je Kuantan...sementara tunggu waktu nak check in kitaorg singgah TC..sambil carik makan tengahari kat gerai kat tc tu je...tak best lah...byk gerai tak bukak...sesampai je sana...dah kena poww ngan budak2 nih...Sarapan pagi kami di hotel...tapau sarapan kat pasar tani..lepas tuh berkelah kat pantai..lepas makan terus terjun laut... allisya yg pantang nampak kameraBudak2 paling seronok mandi pantai...
Lepaking kat pantai Teluk Chempedak...best nye weiii lepak2 malam2 kat beach...Kawan aku stay kat legend...tiap2 malam lepak kat beach tu...wahhh romentiknyaa...tp hotel kitaorg pantai nye di waktu malam gelap gelita...so lepak kat tc je lah...main2 pasir..sambil mendengar deruman ombak..memberikan aku ketenangan...satu suasana yg tak akan didapati di Kuala Lumpur... Allisya & Afreen - Christmas Tree kat East Coast Mall...First Shopping Mall ada deco cenggini kat kuantan..Best Mall baru nih...mcm2 adaaa...di toy'r'us parkson...baby afreen telah dilahirkan...tengok laa begitu tekun dia menyusu babynye itew Dinner time...Ayu Ikan Bakar Petai kat Tg Lumpur...ok laa food kedai ni..
Nina yg asyik berkepit ngan ciksunya
kat taman teruntum...suka gamba ni...
akhir kata...thanks to ela n family, nina n ciksu yg sudi ikot kami...harapnya semua gembira dan tak serik ikot kami lagi...maaf jika ada kekurangan di mana-mana...