Tuesday, February 24, 2009

alahaiii henpon pink kuuuu....

aduhhhhhhhhhhhhhhhhh....berdebo saat carik hp pink aku lam beg tak jumpa...carik setiap compartment lam beg tu...tak jumpa gak....sahhhhhh...hp ako ilang....alamak....cemana nih...terus call pak heri..tanya dia ada lam keter ke tak...dia bentikan keter then check..."ngak ada buu..." aduhhh..mana plak henpon aku nihh...

aku ingat2kan balik....pagi td sebelum kuar bilik hotel..aku cabot plug charger....then letak lam beg adik ako...hp tuh ako letak atas katil...tp rasanya sebelum kuar bilik..atas katil aku dah clear....dushh...aku terus call hotel....hotel kata tarak..aku kata ada atas katil....tak lama kendian call balik..."ngak ada apa2 ibu....atas katil nya pon ngak adaaa"" adehhhhhhhhhhh

ingat balik...ingat balikk....owhhhh....masa angkat beg dari keter..sling beg aku terbalik...aku tak zip lak..mungkin dia terjatuh kat situ...aku keluar balik tempat turun dari keter td..walaupun aku tau...kalo jatuh kat situ mungkin tak jumpa balik dah hp aku tuh...mmg tarak...nampak pak polisi kat situ...aku tanya dia...dia ngan sopan nya kata...hape nye ibu kaler apa...nyot nyet..nyot nyett..nak kasik dia paham...last2 dia kata...kalo ada pon...ketemuan sama org lain..pasti nya sudah diambil org...adehhh....maka..masuklah aku ke dalam semula...dengan hati yg pilu...hilang sudah hp yg aku baru beli tak sampai sebulan...itu tak pe lagi..bila ngenangkan betapa gigihnya aku berposing sepanjang 3 hari lepas....sia2 belakaa...owaaaaaaaaaaaaaaaa.....sedihnyaa...

bila di try call...ringing..tp tarak org angkat...

maka balik laa aku sehingga ke kl dengan harapan aku..biarlaaa hp aku nih ada terselit lam luggage aku...

sampai aje kat kl...pinjam tipon adik aku..call hubby..ckp dah sampai..guna tipon maktam..hp mama ilang...yg best nye...dia tak marahhh..yahoooooooooooooooooo......hanya ayat yg keluar...laaaaa cemana bleh ilang...???? mungkin mmg sebab dia dah tauu...aku ni lalai tak hengat...sampai masa nak beli hp baru pon ckp..jgn beli mahal2...nanti hilang...saja jee... dia kalo bebel kat aku psl hp..selalu sgt dahhh....naik lali dah pon...;))

samaai je rumah..bukak beg...carik...korek abih kuar semer kain baju...pon tak de..sahhhh..sahih..pasti..hp pink kesayangan ako dah ilang...:( lebih malang lagi..satu botol mdu dah pecah...abih baju2 aku......alahaii cerdik nyaa...napa laa masa packing tuh tak boh tengah2 kain baju tuu...makanya...kekecewaan berganda....

maka...aku amek hp lamaku...boh simkad mesia...adik ako kata...sedih plak tengok kak yani kena pakai hp lama balik...

petang tuh tido keletihan+keciewaa..tup2 tersedar hp aku berbunyi...."ibuu...ni heriii...hp nyaa sudah ketemu...ada nya dibawah kerusi...hantar kereta dicuci...ketemu hp nya ibu..." alhamdulilahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh sonok nye aku dengar...happy tak terkata..."esok heri kirim sama ibu ayuni yang pulang esok"
aku pon ckp laa ngan ayuni tuh...kebetulan plak dia dok kat bandar tun razak je...cantik sgt lah tu...esok nye aku pon p amek hp tuh kat umah dia...

syukurrr alhamdulillah....ada rezeki aku lagi...dan terima kasih kepada pak heri..yg jujur dan baik hati....kalo naik keter supir lain...bye byee laa hp tu....apa pon pengajaran buat aku..supaya lebih bertanggungjwb dgn hp ku iniii....


kalo ilang....alamatnya tarak laa foto bandung ni..harapkan ihsan adik2 aku je laaa..ihikss..