Thursday, July 8, 2010

Bertemu Jua Akhirnya

Dalam hadith Qudsi Allah berfirman: “Cinta-Ku pasti untuk orang-orang yang saling mencintai karena Aku. Cinta-Ku pasti untuk orang-orang yang saling memberi karena Aku. Cinta-Ku pasti untuk orang-orang yang menyambung hubungan (silaturahmi) karena Aku.”

Kadang-kadang Allah hilangkan sekejap mentari...Allah datangkan Petir dan kilat...Puas kita menangis, memanggil, mencari dimana mentari...Rupanya Allah hendak menghadiahi kita..."PELANGI"...Begitu juga hidup...Kadang takdir tidak seindah keinginan kita. Sering kita mengganggap buruk apa yang Dia berikan kepada kita

Tapi sejatinya...Dibalik keburukan itu, ada keindahan, Tapi kadang kita tidak menyedarinya.

dan kini....
aku bagaikan sudah ternampak cahaya menyinari setelah didatangi hujan sekian lama...aku pastinya akan bersabar menunggu hadirnya pelangi...

Kepada abangku yang dikasihi...ku titipkan doa setiap waktu...dibukakan segala pintu rezekimu..dilapangkan dada dan diberiketenangan jiwa..dikurniakan kesejahteraan dan kesihatan yang baik juga kepada suluruh keluarganya..semoga kita bertemu suatu hari nanti...
insyaAllah..

iras wajah abglong kan..wohhhhh...rindunya!